Hoe bestuur ek ’n onderpresterende werknemer?
“I think having land and not ruining it is the most beautiful art that anybody could ever want to own.” – Andy Warhol
Personeel kan ’n Boerdery se grootste bate of sy grootste las wees, afhangende van hoe hulle hul verantwoordelikhede uitvoer en kan onderpresterende werknemers jou Boerdery se prestasie ondermyn. Wat veroorsaak dat werknemers onderpresteer en hoe kan Boere en Plaasbestuurders onderpresterende werknemers bestuur om produktiwiteit te verhoog.
Ontwikkel ’n aksieplan saam
Sodra jy en die werknemer die onderpresteringskwessies en oorsake bespreek het, kan jy ’n aksieplan saamstel om na ’n oplossing te werk. Jy kan voorstelle maak om die probleem op te los en die werknemer aan te moedig om doelwitte te stel en met sy/haar eie aanbevelings vorendag te kom.
Ondersoek geleenthede vir werk herontwerp of heropleiding gebaseer op die oorsaak van onderprestering. As die kwessies van persoonlike aard is, kan jy voorstel om tyd af te neem om die kwessie uit te sorteer. Die plan moet verskeie hoeke insluit: (a) Daar is ’n uiteensetting van aksies waarvoor elke party verantwoordelik is. (b) Tydraamwerk vir die bereiking van prestasieverbetering, insluitend potensiële gevolge vir ernstige kwessies. (c) Ondersteuning en hulpbronne wat verskaf moet word (opleiding /mentorskap/pligte aanpassings/tyd af.) ens.
Verseker gereelde opvolgings
Die kans is dat die oplossing van ’n onderpresterende situasie meer as een gesprek sal neem, en jy moet die werknemer ’n redelike hoeveelheid tyd gee om te verbeter. Skeduleer daaglikse of weeklikse vergaderings om die werknemer se vordering op die aksieplan te monitor en verdere groei aan te moedig. Gee die werknemer geleenthede om te verduidelik hoe hul werksetiek ontwikkel en wat nog steeds vir hulle uitdagend is.
Hierdie gereelde opvolgings hou die werknemer aanspreeklik en bied jou die kans om prestasiedoelwitte te beklemtoon en deur te gaan met enige nodige opleiding en ondersteuning. Jy sal ook vir die werknemer wys dat jy hulle werklik wil help om te verbeter. Sodra die werknemer se prestasie ’n aanvaarbare vlak bereik, prys hul sukses en bespreek hoe hulle hierdie standaard van werk kan handhaaf.
Herken vordering
As jy ’n onderpresterende werknemer vra om te verbeter, maar nooit waardering toon wanneer hulle dit doen nie, kan hulle vervreemd voel. Soos die werknemer begin verbetering toon, erken sy/haar vordering en verandering wat jy opmerk. Prys hulle vir hul poging en verwys spesifiek na wat hulle bereik het en die positiewe impak wat dit het. Hierdie erkenning gaan ’n lang pad om die werknemer vertroue in hul vermoëns te gee en hulle te inspireer om harder te werk aan die patroon van vordering. Net so sal hulle waardeer word vir hulle sterk punte en vertrou dat jy wil sien dat hulle slaag en glo dat hulle kan.
Gee terugvoer
Die verskaffing van spesifieke en konstruktiewe terugvoer aan ’n werknemer wat daarna streef om hul prestasie te verbeter, is noodsaaklik. Dit sal hulle help om hul vordering te sien en bewus te wees van gebiede wat nog ontwikkeling nodig het. Oorweeg hierdie beginsels wanneer terugvoer gegee word: (a) Fokus op een of twee kwessies per sessie. (b) Hou die kritiek eenvoudig, maar positief. (c) Wys uit hoe die veranderinge wat gemaak is, ’n verskil in die span se produktiwiteit maak. (d) Prys die werknemer vir hulle prestasies om hulle vertroue te vergroot.
Kontak Plaasbestuurder.co.za via hulle webblad www.plaasbestuurder.co.za, of via hulle Facebook blad www.facebook.com/plaasbestuurder.co.za, of per e-pos by
info@plaasbestuurder.co.za of kontak Vernon direk by 082 779 7788 om jou behoeftes met
hom te bespreek.
“Laat ons op jou personeelwerwing fokus sodat jy 100% op jou Boerdery kan fokus.”